Anasayfa > Destek ve Yardım > Sıkça Sorulan Sorular
Sıkça Sorulan Sorular
​​​

SIKÇA SORULAN SORULAR​​

​Şirketimizle ilgili merak ettiğiniz soruların cevaplarını bu alanda bulabilirsiniz. Daha detaylı bilgi için 186 Çağrı Merkezi'mizden destek alabilirsiniz. ​​

Evimde elektrik yok, ne yapmam gerekir?

Öncelikle daire içi tesisatınızı kontrol etmenizi tavsiye ederiz.

Eğer tüm bina, site, bölgede elektrik yok ise, aşağıdaki adımları izleyiniz.

 

  • Arıza ihbarlarınızı 186 numaralı müşteri hizmetlerimize iletebilirsiniz.
  • Arıza kayıtlarınızı IOS cihazlar için yayında olan "AYEDAŞ 186" ​isimli uygulama aracılığı ile iletebilirsiniz.

Sokak aydınlatmaları yanmıyor, ne yapabilirim?

  • ​Arıza ihbarlarınızı 186 numaralı müşteri hizmetlerimize iletebilirsiniz.
  • Arıza kayıtlarınızı IOS cihazlar için yayında olan "AYEDAŞ 186"​ isimli uygulama aracılığı ile iletebilirsiniz.

Kaçak ihbarında bulunmak istiyorum, ne yapmam gerekir?

Kaçak ihbarlarınızı 186 numaralı müşteri hizmetlerimizi üzerinden müşteri temsilcimiz ile görüşerek  veya sesli yanıt sistemine not bırakarak bildirebilirsiniz.

Faturam çok yüksek geliyor, ne yapmalıyım?

  Faturanız ile ilgili konularda, hizmet almış olduğunuz Perakende şirketi ile irtibata geçmeniz gerekmektedir. Hizmet almış olduğunuz perakende şirketinin iletişim bilgilerini faturanızın üzerinde veya ilgili firmanın internet sitesi üzerinden sorgulayabilirsiniz.

Faturalarım gelmiyor, geç geliyor. Ne yapmam gerekir?

​     Talebinizi 186 numaralı müşteri hizmetlerimize iletebilirsiniz.

Enerjim borcumdan dolayı kesilmiş, ilgili faturaları ödememe rağmen enerjim verilmedi. Ne yapmam gerekir?

     Talebinizi 186 numaralı müşteri hizmetlerimize iletebilirsiniz.

Bölgemdeki planlı kesintiyi nasıl öğrenebilirim?

    186 numaralı müşteri hizmetlerimizi arayarak ya da kurumsal internet sitemizden takip edebilirsiniz. 

186 Çağrı Merkezi hangi saatler arasında hizmet vermektedir?

    186 Çağrı Merkezi, 7 gün 24 saat hizmet vermektedir. 

Dağıtım şirketi nedir?

     Dağıtım şirketi, belirlenen bir bölgede elektrik dağıtımı ile iştigal eden tüzel kişidir.

Perakende şirket nedir?

    Görevli tedarik şirketi, dağıtım ve perakende satış faaliyetlerinin hukuki ayrıştırması kapsamında kurulan veya son kaynak tedariği yükümlüsü olarak Kurul tarafından yetkilendirilen tedarik şirketidir.

Dağıtım ve Perakende ayrışması nedir?

     Daha önceki dönemlerde bir arada çalışan Dağıtım şirketleri ile perakende satış (görevli tedarik) şirketlerinin birbirlerinden ayrı ve farklı iş kolları olarak ayrışması anlamına gelir.

Mahallemizdeki trafonun bakıma ihtiyacı var, ne yapmam gerekir?

     Talebinizi 186 numaralı müşteri hizmetlerimize iletebilirsiniz.

Web sayfası üzerinden hangi işlemleri yapabilirim?

     Şirketimize ait kurumsal datalara ulaşabilirsiniz. Kalite göstergelerimizi ve planlı kesinti çalışmalarımızı görüntüleyebilirsiniz.

Sokak aydınlatmaları gün içerisinde yanıyor bunun için ne yapmam gerekir?

    Talebinizi 186 numaralı müşteri hizmetlerimize iletebilirsiniz.

Park aydınlatmaları arızalı. Ne yapmam gerekir?

    Talebinizi 186 numaralı müşteri hizmetlerimize iletebilirsiniz.

Sürekli voltaj düşmesi sorunu yaşıyorum, ne yapmalıyım?

     Talebinizi 186 numaralı müşteri hizmetlerimize iletebilirsiniz.

Voltaj yüksekliği/ düşüklüğünden dolayı cihazlarım arızalandı ne yapmam gerekiyor?

     Arızanın meydana geldiği tarihten itibaren 10 iş günü içerisinde müşteri hizmet merkezlerine (MHM) yazılı dilekçe verilmesi gerekir.