Anasayfa > Destek ve Yardım > Sıkça Sorulan Sorular
Sıkça Sorulan Sorular

Sayaç

Müşteri İlişkileri
Arıza Endeks Okuma Kesme Açma
Yeni Bağlantı Sayaç Kaçak

Bina yıkımı söz konusu olduğunda nasıl bir işlem yapmalıyım?

​Sayacın takılı olduğu binanın yıkılacağı durumda,  elektrik dağıtım şirketine sayacın sökülmesi için başvuru yapılmalıdır. Başvuru Müşteri Hizmetleri Merkezlerine yapılmalıdır.
Bu başvuru esnasında gereken belgeler aşağıda belirtilmiştir;


Normal yıkım:
• Kimlik fotokopisi
• Tapu
• Yıkım belgesi
• Kullanıcı kendisi gelemiyor ise vekalatname
• Tesisat numarası ile durumu anlatan dilekçe

Şantiye yıkım:
• Yapı ruhsatı
• Kimlik fotokopisi
• Eğer şirket yetkilisi ise vekalatname ya daimza sirküleri
• Tesisat numarası ile durumu anlatan dilekçe
   

Kullanım yerinde takılı olan sayaç çalındı ne yapabilirim?

​Sayacın yerinde olmadığı, çalındığı durumda  elektrik dağıtım şirketine başvuru yapılmalıdır. Başvuru Müşteri Hizmetleri Merkezlerine yapılmalıdır.
Bu başvuru esnasında  polis, itfaiye gibi resmi kurumlar tarafından sayacın yerinde olmadığına dair düzenlenen tutanakların sunulması gerekmektedir.

Sayaç ölçümümde hata olduğunu düşünüyorum, ne yapmalıyım?

​Sayacınızın ölçümünde hata olduğu durumda sayacın kontrol edilmesi için Müşteri Hizmetleri Merkezi'ne  yazılı olarak başvuru yapılmalıdır. Başvuruda tesisat numarasının belirtilmesi önemlidir. Başvurunun ardından sayaç yeni bir sayaç ile değiştirilmekte, ölçü şikayetinde bulunulan sayaçlar Bilim,Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı personeli nezdinde incelenerek tarafsız bir rapor oluşturulmaktadır. Çıkan raporda sayacın doğru tüketim kaydettiğinin tespiti halinde sayaç sökme-takma ile 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu çerçevesinde oluşan bedeller faturanıza yansıtılacaktır.

Sayaç bilgilerinin ya da bağlantılarının diğer sayaçlar ile karışması durumunda ne yapmalıyım?

​186 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden talebinizi iletebilirsiniz.

Tüketim olduğu halde limit altı fatura veya 0 TL fatura geldiğini durumunda ne yapmalıyım?

​Sayacınızda muhtemelen bir arıza bulunmaktadır. 186 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden talebinizi iletebilirsiniz.

Sayacımda fiziksel hasar var, ne yapmalıyım?

​Sayaçta gözle görülür fiziksel hasar (sayaç dönmüyor, camı kırık, ekranı bozuk, tarih ve saat bilgileri yanlış vs) olması durumunda talebinizi 186 numaralı Çağrı Merkezimize iletebilirsiniz.

Sayacım yandı ne yapmalıyım?

186 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden talebinizi iletebilirsiniz.​

Otomatik Sayaç Okuma Sistemi (OSOS) talebimi nasıl bildirmeliyim?

​Otomatik Sayaç Okuma Sistemlerinin Kapsamına ve Sayaç Değerlerinin Belirlenmesine İlişkin Usul ve Esaslar'ın 3 üncü maddesinde belirtilen ve OSOS kapsamına dahil edilmesi zorunlu olan sayaçlar dışında,  bir tüketiciye elektrik enerjisi tedarik eden piyasa katılımcısı ve/veya ilgili tüketici OSOS ile iletişim kurulması için gerekli ilave teçhizatı ve altyapıyı temin etmek kaydı ile söz konusu çekiş sayacının OSOS kapsamına dahil edilmesini isteyebilmektedir. Bu yönde bir talebiniz olması durumunda 186 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden talebinizi iletebilirsiniz.